Myanmar’s newspapers folds on losses

YANGON – Pyi Myanmar Daily, owned by Swe Sone Media Group, will temporarily stop publishing on June 6, the day it marks three years in print.

The announcement, while thanking its readers, said it was making losses and facing other difficulties. It would cease publication to work out a new distribution approach and a fresh strategy.

Since April 2013, the Ministry of Information has approved 31 newspapers for publication.

These include the Voice Daily, Union Daily, Shwe Naing Ngan Thit, San Taw Chein, Myanmar Newsweek, 7Day Daily, Yangon Times, Daily Eleven, Messenger, Khit Thit Daily, Emperor, Mizzima, Pyi Myanmar and Myanmar Freedom English Daily.

By 2014 the Khit Thit Daily, Emperor and Myanmar Newsweek had folded with the Yangon Times, Shwe Naing Ngan Thit and Messenger following.

The Voice Daily, Union Daily, San Taw Chein, 7Day, Daily Eleven, Mandalay Ahlin and Yadanar Times are still publishing.

 

Source: Myanmar Eleven

NB: The best way to find information on this website is to key in your search terms into the Search Box in the top right corner of this web page. E.g. of search terms would be “property research report”, ”condominium law”, “Puma Energy”, “MOGE”, “yangon new town”,”MECTEL”, “hydropower”, etc.

.

Looking for foreign investors to invest in your business in Myanmar